התחרות לקבלה ללימודי עיצוב גרפי באחד ממוסדות הלימוד הטובים בארץ קשה מאד. רבים המועמדים הטובים והמוכשרים, ועל כל כסא תלמיד מתחרים מועמדים רבים. על מנת לתפוס את המקום המיוחל בספסל הלימודים על המועמדים לעשות ככל שביכולתם, לא רק להיות הטובים ביותר אלא אף להתבלט מעל ומעבר לנדרש, כדי למשוך את תשומת ליבם של הבוחנים.
דרישות הקבלה ללימודי עיצוב גרפי – הפורמליות וגם הן אלו שאינן פורמליותלכל מוסד לימודים ללימודי עיצוב גרפי דרישות קבלה משלו. מרבית המחלקות דורשות ממוצע ציוני בגרות מסוים ומעלה, חלקן דורשות אף מעבר מבחן הפסיכומטרי. בחלק מהמחלקות מתקיימות בחינות שונות, ביניהן בחינות המיועדות לזהות פוטנציאל יצירתי בתחום וכדומה. במרבית מוסדות הלימוד מתקיים גם ראיון עם מורי החוג ובחלק מהמוסדות ישנה אף דרישה רשמית להצגת תיק עבודות עיצוב גרפי.
גם באותם מוסדות בהם אין דרישה רשמית לכך, הצגת תיק עבודות מרשים במסגרת הראיון האישי יכולה לקדם מאד את סיכויי הקבלה. עצם העבודה על תיק העבודות עוזרת למועמד למקד ולחדד את יכולותיו, לרכוש כישורים חדשים אשר יסייעו לו בקבלה ללימודים ובלימודים עצמם ולגבש קונספט באמצעותו יציג את עצמו.
מה צריך להכיל תיק עבודות עיצוב גרפי?בניגוד לתיק העבודות של בוגרי לימודים ומחפשי עבודה, אשר בא להדגים מה את היכולות והידע של המעצב ולהציג פרויקטים מוגמרים בהם נטל חלק, תיק עבודות אותו מכינים מועמדים ללימודי עיצוב גרפי בא להדגים את הפוטנציאל החבוי בהם, לעזור למראיינים להבין מיהו המועמד המעוניין להתקבל כסטודנט מן המניין במוסדם.
כיוון שכך, תיק העבודות אינו צריך להכיל פרויקטים מוגמרים, אלא להציג את כישוריו של המועמד בתחומים השונים ואת נקודת המבט הייחודית שלו. התיק מייצג את הדברים שאותם המועמד יכול לבצע, רעיונותיו, חייו ונקודת מבטו.
טיפים לבניית תיק העבודות• קו מחבר בין העבודות – כאשר בין העבודות קו מחבר כלשהו, הרושם הכללי גדול מסכום מרכיבי תיק העבודות. קו מחבר יכול להיות עיצובי (גודל ומסגרת זהים לדוגמה), קו רעיוני או מושגי המקשר בין העבודות השונות.
• הגדשת מגוון היכולות – גם אם הצד החזק של המועמד הוא איור, לדוגמה, כדאי לגוון ולהציג מגוון רחב ככל הניתן של טכניקות וכישורים.
• צילום אובייקטים - במידה והכישורים כוללים חפצים תלת מימדיים כפיסול, ריהוט או בניית דגמי מודלים, אותם לא ניתן לצרף לתיק העבודות, ניתן לצלמם ולשלבם באופן זה בתיק. רצוי להשקיע בצילום לקבלת אפקט מקסימאלי לעבודה: שימת לב לתאורה מתאימה, חדות תמונה וניקוי התמונה באמצעות פוטושופ לאחר הצילום.
• הדגשת הפוטנציאל ולא היכולות המוגמרות – כמועמדים ללימודי עיצוב גרפי הבוחנים מסתכלים בשלילה על הצגת עבודות מלוטשות מדי של פרויקטים מוגמרים. רצוי להציג מגוון יכולות ויצירתיות בוסר מאשר להוכיח יכולת ושליטה בתוכנות ובטכניקות.
• הדגשת הייחוד – תיק העבודות כמוהו ככרטיס ביקור של המועמד ללימודים. דאגו כי הוא ייצג אתכם נאמנה וידגיש את הייחוד אותו תביאו למחלקה באם תתקבלו.